Jak motivovat své lidi? 3. díl

I v dnešním díle budeme pokračovat v tématu, co pro motivaci svých lidí může udělat leader sám. Zde jsou další „klíčová slova“.

ATMOSFÉRA

Vytvářím prostředí, ve kterém lidé pracují rádi. Jsem nositelem dobré nálady, optimismu /nemyslím tím „sluníčkové lidi“// a otevřené komunikace, a to i na nepříjemná témata.

POZORNOST A ZÁJEM, DŮLEŽITOST

Pravidelně malými gesty dávám najevo, jak je pro mne druhý jako člověk důležitý, jak je pro mě jejich práce významnou pomocí a ulehčením. Nejen 1x ročně na hodnotícím rozhovoru.

Moji lidé si zaslouží minimálně shodnou pozornost jako naši klienti.

Tipy na drobné pozornosti, které Vás příliš nestojí a mají velký efekt:

V Po dát klíčovým lidem na stůl Müsli tyčinku s ručně napsaným vzkazem: Ať máte energii na celý týden a Váš podpis.

Když zaměstnanec odjíždí na dovolenou, koupit mu malou lahvičku opalovacího krému – Užij si dovču a nespal se nám tam.

Když se vrátí – třeba jen vtipný obrázek se vzkazem – Jsem rád, že jsi zpátky. Podpis.

V zimě – čaj na imunitu, vitamíny – Abyste měl pevné zdravíčko i v tomto období.

Když účetní posílá výplaty, může občas dát do předmětu/vzkazu pro příjemce: DĚKUJI. Díky za dobře odváděnou práci. Díky za Vaše nasazení… atd.

VÝZVY, UČENÍ, ROZVOJ, PODPORA

Své lidi stavím před výzvy odpovídající jejich silným stránkám a postupně jejich náročnost zvyšuji, aby se stále mohli rozvíjet a učit nové věci. Zároveň však dokázali reálně dosáhnout cíle, který s nimi „oslavím“, dám zpětnou vazbu a nechám druhého prožít dopaminové opojení.

Během této cesty jsem jim oporou, podávám průběžně zpětnou vazbu, chválím, dovoluji jim dělat chyby a probírám s nimi poučení z těchto chyb – Co bude příště jinak? Jak bude na základě této zkušenosti příště postupovat? Co více zohledníte? Co si z této zkušenosti odnášíte?

Mám odvahu nést zodpovědnost za jejich chyby v procesu učení či zkoušení nových věcí – poskytuji jim dostatek možností udělat vlastní zkušenost. Dávám jim tím jasně znát, že v ně věřím, že mají mou důvěru daný úkol časem perfektně zvládnout.

Dávám mému týmu „prostor“, stahuji se, nemusím vždy a u všeho být, nemusím vše rozhodovat. Pokud bych tak činil, zabíjím jejich chuť i schopnost samostatně pracovat, rozhodovat, přebírat odpovědnost. Vše by pak zůstalo na mně a já bych neměl čas pro práci odpovídající mé pozici. Navíc díky tomu mám i svůj privátní život a čas na sebe, rodinu i odpočinek.

Nejlépe zjistím, jak tým ne/funguje, když tam déle nejsem.

Krásy dna

Krásy dna

Troufám si říci, že si všichni myslíme, že jsme si již sáhli na své dno.

Aby Vás kritika „nebolela“

Aby Vás kritika „nebolela“

Udělali jste v dané činnosti vše, jak jste jen nejlépe mohli?

Jak „přežít“ kritiku

Jak „přežít“ kritiku

Kritika je ok, pochybení je výborná zkušenost a zároveň informace, jak to příště udělat jinak nebo lépe