Jak vidí efektivní leader svůj tým? 2. díl

  • Snesu i krátkodobý nezdar mých lidí, pokud je pro nás/ně z dlouhodobého hlediska přínosem – přináší poučení, novou zkušenost, rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti atd. Dávám jim po určitou dobu bezpečný prostor pro chybování, především na začátku – učený z nebe nespadl.
  • Tým mám sestaven z lidí, kteří vhodně doplňují mé slabiny. Znám tedy velmi dobře slabé a silné stránky členů mého týmu.
  • Buduji týmovou kulturu, podporuju aktivně jejich vzájemnou spolupráci.
  • Upřednostňuji koučovací způsob vedení před metodou:
  • Já přikážu – ty udělej, byť je tento způsob vzhledem k nedostatku času rychlý a nejjednodušší, ale v lidech vyvolává pocit, že jim nevěřím. Nevěřím, v jejich schopnosti a dovednosti. Důsledkem je jejich vytrácející se flexibilita, iniciativa, zodpovědnost – lidé sklouzávají k rutinnímu provádění práce.
Krásy dna

Krásy dna

Troufám si říci, že si všichni myslíme, že jsme si již sáhli na své dno.

Aby Vás kritika „nebolela“

Aby Vás kritika „nebolela“

Udělali jste v dané činnosti vše, jak jste jen nejlépe mohli?

Jak „přežít“ kritiku

Jak „přežít“ kritiku

Kritika je ok, pochybení je výborná zkušenost a zároveň informace, jak to příště udělat jinak nebo lépe