Mluvte, mluvte, mluvte

Komunikujte s partnery i kolegy otevřeně o tom, co se vám líbí, nelíbí, co vás ranilo, čím vás na… štvali, ale i udělali radost či vás mile překvapili, s čím pomohli, co zařídili atd.

Komunikace je základ zdravého a spokojeného partnerského i pracovního vztahu. Když si partneři neřeknou, jak se cítí, co se v nich děje, ten druhý jim do hlavy fakt nevidí. Nemá často ani tucha, že je třeba něco změnit, příště raději nedělat, neříkat atd.

Sama za sebe myslím, že toto by se mělo vhodně uplatňovat i směrem k šéfům. Vím, že řada z nich se domnívá, že vědí vše nejlépe. Na druhou stranu stále více vedoucích pracovníků je (naštěstí) otevřeno nápadům a názorům svých zaměstnanců a kolegů. Vždyť právě tím, že máme zájem o jejich vlastní nápady i kritiku, intenzivně podporujeme jejich status, samostatné myšlení, sebevědomí ale i dnes tak potřebnou loajalitu a positivní vztah k firmě.

Nebojte se nepříjemných témat. Pokud je nezačnete komunikovat, budou Vás v hlavě stále sžírat…

Krásy dna

Krásy dna

Troufám si říci, že si všichni myslíme, že jsme si již sáhli na své dno.

Aby Vás kritika „nebolela“

Aby Vás kritika „nebolela“

Udělali jste v dané činnosti vše, jak jste jen nejlépe mohli?

Jak „přežít“ kritiku

Jak „přežít“ kritiku

Kritika je ok, pochybení je výborná zkušenost a zároveň informace, jak to příště udělat jinak nebo lépe