Sdílet:
Jak vidí efektivní leader svůj tým? 2. díl
- Snesu i krátkodobý nezdar mých lidí, pokud je pro nás/ně z dlouhodobého hlediska přínosem – přináší poučení, novou zkušenost, rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti atd. Dávám jim po určitou dobu bezpečný prostor pro chybování, především na začátku – učený z nebe nespadl.
- Tým mám sestaven z lidí, kteří vhodně doplňují mé slabiny. Znám tedy velmi dobře slabé a silné stránky členů mého týmu.
- Buduji týmovou kulturu, podporuju aktivně jejich vzájemnou spolupráci.
- Upřednostňuji koučovací způsob vedení před metodou:
- Já přikážu – ty udělej, byť je tento způsob vzhledem k nedostatku času rychlý a nejjednodušší, ale v lidech vyvolává pocit, že jim nevěřím. Nevěřím, v jejich schopnosti a dovednosti. Důsledkem je jejich vytrácející se flexibilita, iniciativa, zodpovědnost – lidé sklouzávají k rutinnímu provádění práce.
Krásy dna
Troufám si říci, že si všichni myslíme, že jsme si již sáhli na své dno.
Aby Vás kritika „nebolela“
Udělali jste v dané činnosti vše, jak jste jen nejlépe mohli?
Jak „přežít“ kritiku
Kritika je ok, pochybení je výborná zkušenost a zároveň informace, jak to příště udělat jinak nebo lépe